Audits
Tijdens een audit wordt een specifiek deel van een organisatie (bijvoorbeeld het Management Team) of afdeling (bijvoorbeeld de afdeling HR) door ons doorgelicht op kwaliteiten, capaciteiten en potentieel. Bijvoorbeeld indien ten gevolge van een reorganisatie of sanering er andere rollen en bevoegdheden ontstaan en er daardoor oude functies verdwijnen en nieuwe functies ontstaan. De medewerkers die het betreft nemen dan deel aan een selectie- of ontwikkel assessment teneinde in aanmerking te komen voor nieuwe en andere verantwoordelijkheden. Dat betekent soms promotie maar kan ook demotie of vertrek uit de organisatie betekenen. Omdat functies, organisaties maar ook medewerkers nu eenmaal veranderen.
Nadat medewerkers aan een assessment hebben deelgenomen bestaat een totaaloverzicht van de kwaliteiten, mogelijkheden maar ook deficiënties van de afdeling of het organisatieonderdeel. Deze zogenaamde ‘groepsfoto’ vormt waardevolle input voor de implementatie en uitvoering van het reorganisatie- en veranderproces en biedt concrete adviezen voor het opleidings- en wervingsbeleid.
Vaak is ook door de opdrachtgever met de ondernemersraad afgesproken dat een dergelijk audit dient te worden uitgevoerd in het kader van een extern objectief en onafhankelijk advies.